Schwalbe építése

Schwalbe építése

Előzmény a modellről. Valamikor a 80-as években egy modellezőtársunk kint volt az NDK-ban és hozott pár tervrajzot. Akkoriban az ipari tanulók cserediákként minden évben kint töltöttek 2 hetet. A rajzok között találtam ennek a modellnek a rajzát. A 90-es években hozzá is kezdtem a hajótest megépítésének. Lepalánkoltam és jött a hajótest bevonása, akkor kezdtem el a poliészterrel dolgozni. Az előírásnak megfelelően kevertem az edzőt és a gyorsítót de valamiért nem kötött meg. Évekig volt a polcon de nem tudtam lecsiszolni mert mindjárt beleragadt a csiszolóba. Majd mikor már ment a műgyantázás rászántam magam a folytatásra. Gázlánggal felmelegítettem és spaknyival lekapartam majd újra műanyagoztam ami már sikerült. Majd ismét a polcra került.

2021 02.10.

Sajnos annak idején nem készült fotó így csak a hajótesttől tudom indítani az építést. A fotókon a 2db kiemelő beépítése látható. Mivel ez a modell már súlyban is tetemes így nem lehet egyszerűen vízre tenni. Ezért minden nagyobb méretű modellbe kiépítek 2 olyan részt ahol 1-1 kampóval ki lehet emelni a vízből.

2021 02. 12.

A következő képeken a bontóból származó ventilátorok láthatók amiből kitermeltem a motorokat és azok beépítése. Ilyen nagy méretű modellbe nem célszerű nagy fordulatú motorokat beépíteni mert azt áttételezni kellene. Ezeknél a nagyobb méretű motoroknál még az is előny, hogy nehezebben melegszenek a nagy tömegük miatt. Ezek ugyan 12v-os motorok de én 24v-ról üzemeltetem őket, folyamatosan általában 30-40 percet mennek, melegedés kb 45C fok.  Ez így direkt hajtással megoldható. Nálam az a szabály, hogy 6000-nél nagyobb fordulatot nem engedek a meghajtó tengelyre. A hajócsavart ennek megfelelően választom meg.

Az RC fórumon már elindítottam egy oldalt a 2m feletti modellek részére, itt szeretném bővebben kifejteni a témát.

2017 dec.28.

Az első 3 képen egy épülő aknaszedő hajó látható. A további képeken a robbanómotoros Poseidon szerelőállványa, -- mivel egy ekkora modellnél már a műhelyen belüli mozgatás is problémát okoz ezért egy állványt készítettem. Jelenleg kis méretű kerekek vannak rajta ami a belső mozgatáshoz elegendő. Most a modell felújítása következik.

2019 júni.10.

Meg volt az első merülőpróba,  képek / 1733, 1735, 1731/                                         Még nem mérlegeltem de 2db 7 Ah-as és 2db 20Ah-as akku volt benne valamint a 2db motor. A vízvonalat még nem húztam meg de szerintem még a többi technika hozzá jön pont a vízvonalig merül.

2019 június 27.

Most először 3 műszer képét teszem fel amikkel tesztelem a modelljeimet.

Az első egy Amper  és Volt- mérő ami elengedhetetlen egy tesztnél.  

  A második a fordulatszám mérő. 

   A harmadik a horgászok által jól ismert húzómérleg. Ezzel a húzóerőt mérem.

A következő képeken a hátsó kiemelő készítése látható, a zártszelvényben egy M8-as menet található kb 20mm hosszban. Mint látható a főbordán keresztbe M5-ős csavar rögzíti, a fartőkében pedig facsavaros rögzítés.

Majd az első kiemelő szerkezet beépítése következett, 2mm vastag lemezből hajtottam egy u alakot és ezt rögzítettem az orrtőkéhez és az azt követő bordához. A menetes rész ugyan az mint a hátsó részen. Majd következett az akkumulátor tartók készítése, ez szintén rétegelt lemezből készült.

Ezután az első fedélzetet ragasztottam fel ami 6mm vastag rétegelt lemezből készült, előtte a belső oldalát impregnáltam műgyantával. Ragasztáshoz epokittet használtam. A következő képeken erősítést ragasztottam be a leendő vízvető részére, ez 20x10-es borovi léc amit festékboltokban lehet kapni. Megtörtént a mérlegelés a jelenlegi állapot szerint 39 kg.